حاجي بابايي:

باید 50 هزار مدرسه قرآنی در کشور ایجاد شود

حاجی بابایی گفت:600 مدرسه در استان بوشهر دو هفته پیش به این مرکز متصل و300 مدرسه هوشمند این استان نیز افتتاح شد و باید به سمتی برویم که همه مدارس کشور هوشمند شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می خواهیم خانواده ها احساس امنیت کنند باید50 هزار مدرسه قرآنی در کشور ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر ،حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم قدردانی از برگزیدگان عرصه امور تربیتی شهر تهران با اشاره به هجمه فرهنگی بر جمهوری اسلامی ایران افزود: با این هجمه نمی توان دروزارت آموزش و پرورش آرام نشست و گفت سالانه ده هزار مدرسه قرآن ایجاد شود.

وی گفت:دشمن مانند باران می بارد و اگر ما هم می خواهیم در مقابلش بایستیم باید مانند باران باشیم. حاجی بابایی افزود: برای تحقق این هدف خانواده ها باید با همه قدرت وارد عرصه شوند و آموزش را باید خانه به خانه کنیم.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مرکز فناوری ، برنامه ریزی ، آمار و اطلاعات و ارتباطات در وزارت آموزش و پرورش گفت: این مرکز در ساختمانی هفت طبقه ایجاد شده است که همه تولیدات محتوایی آموزش و پرورش وارد آن خواهد شد و همه ادارات کل و مدارس کشور باید به آن متصل شوند.

حاجی بابایی افزود:600 مدرسه در استان بوشهر دو هفته پیش به این مرکز متصل و300 مدرسه هوشمند این استان نیز افتتاح شد و باید به سمتی برویم که همه مدارس کشور هوشمند شوند.

وی با تاکید بر اتصال همه مدارس پایتخت به مرکز برنامه ریزی ، آمار و اطلاعات و ارتباطات اضافه کرد: هر معلم در هر رشته ای که تدریس می کند می تواند با ورود به سایت این مرکز همه نیازهای خود را تأمین کند.

حاجی بابایی افزود: در مرحله دوم باید همه معلمان از خانه های خود به این مرکز متصل شوند و از اطلاعات و خدمات آن استفاده کنند و در مرحله سوم نیز همه اولیاء به این مرکز متصل می شوند.

وی گفت: روش بهره مندی از این شبکه به نحوی است که از یک سو اینترنت وارد این مرکز و از آن سو به صورت اینترانت وارد مدارس می شود به نحوی که دانش آموزان با خیال آسوده بتوانند از اینترنت پاک استفاده و نیازهای اطلاعاتی خود را تأمین کنند.

حاجی بابایی افزود: معلمان نیز باید با استفاده از ظرفیت این شبکه از بهترین روش های تدریس مطلع شوند و بهره برداری کنند. وی تراز مبنایی نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی را در دنیا بی نظیر دانست و اضافه کرد: اگر از ظرفیت های این مرکز به درستی استفاده شود تراز اجرایی آموزش و پرورش کشور بین المللی خواهد شد.

حاجی بابایی گفت: حداکثر سه سال برای این طرح فعالیت و به همین منظور60 هزار مدرسه روستایی به هشت هزار مجتمع روستایی تبدیل شد تا به این مرکز متصل شوند و معلمان روستاها نیز از خدمات آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر گسترش آموزش خانواده به سراسر کشور از طریق این مرکز افزود: اولیاء نیز باید از طریق این شبکه از روش های آموزشی و تربیتی آگاه شوند.

حاجی بابایی گفت: تولیدات محتوایی در آموزش و پرورش وارد این مرکز می شود و همه فناوری وزارتخانه ، سازمان ها و ادارات آن به ساختمان این مرکز منتقل می شود.

وی افزود: با بهره مندی از ظرفیت های این مرکز مدیران مدارس به آسانی می توانند تشخیص دهند کدام کتب کمک آموزشی برای تدریس مفید است در حالی که اکنون هر فردی هر گونه کتابی چاپ می کند و به مدارس می فرستد.

حاجی بابایی گفت: با بررسی برخی از این کتب متوجه می شویم 20 غلط و انحراف در آن وجود دارد اما از طریق این مرکز می توان کتاب های کمک آموزشی استاندارد را در اختیار دانش آموزان قرار داد.

وی افزود: از این طریق مشخص می شود که بازگشت دانش آموز به کجاست و باید از چه منابعی مطالعه کند تا در آزمون ها موفق شود نه اینکه آموزش و پرورش میدان تاخت و تاز اقتصاد شود.

حاجی بابایی گفت: وقتی از مربی تربیتی می خواهیم از عرصه مدرسه حراست کند باید دور آن دیوار کشیده شود نه اینکه همه دیوارهای مدرسه تخریب شود و هرکسی به راحتی بتواند به آن وارد شود ، کتاب بدهد ، برنامه ریزی و ارتباط برقرار کند.

در این مراسم که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد از 360 برگزیده عرصه امور تربیتی از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران قدردانی شد.


حاجی بابایی : ایجاد مجتمع های آموزشی از سیاست های تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست های تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش این است که در تهران و همه شهرها به سمت ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی برویم.

حاجی بابایی افزود: این سیاست باید طوری اجرا شود که دانش آموز از مهدکودک وارد شبکه پیوسته آموزشی و با دریافت دیپلم خارج شود.

وی گفت: البته منظور از این مجتمع های آموزشی ساختمان های مستقل اما به هم پیوسته است.

حاجی بابایی با اشاره به اجرای سریع برنامه های تحول آفرین در آموزش و پرورش افزود: از 15 ماه گذشته تاکنون70 کار و موضوع در این وزارتخانه در حال اجراست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این برنامه های تحولی از تغییر ساختار محتوا تا کتاب های درسی ، کلاس درس ، روش تدریس ، نوع نگاه به معلم و نظام تعلیم و تربیت را شامل می شود وی با بیان اینکه خود را وقف تعالی نظام تعلیم و تربیت کرده است افزود: فرهنگیان اجازه ندهند کسی از دیوار آموزش و پرورش بالا بیاید نظام تعلیم و تربیت را تضعیف کند و جایگاه معلم را تقلیل دهد.

حاجی بابایی گفت: حتی یک بار نیز نباید در کشور اتفاق بیفتد که معلمی سخنی بگوید که کسی از آن دلسردی استنباط کند.

وی افزود: اینکه همه وجود خود را برای پیش برد اهداف تعلیم و تربیت هدیه کنم وظیفه است اما از شما می خواهم با نجابت تاریخی و تلاش صادقانه خود از جایگاه معلم با قدرت دفاع کنید و به آن تعصب داشته باشید. حاجی بابایی گفت: اگر این تعصب ، همیت و توجه ویژه باشد نگاه مقام معظم رهبری تحقق می یابد و آموزش و پرورش در اوج قله قرار می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش جایگاه امور تربیتی را در نظام تعلیم و تربیت بی بدیل دانست.

وی افزود: امور تربیتی را با یاد شهیدان رجایی و باهنر گرامی می داریم که بزرگترین ویژگی آنان نزدیک شدن به خدا و نقش آنان در امور تربیتی بود .

حاجی بابایی امور تربیتی را شجره طیبه دانست و افزود: این شجره طیبه انسان را به یاد شهدا ، قرآن ، نماز ، امام خمینی و همه زیبایی ها می اندازد.

این مراسم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و از 360 برگزیده حوزه امور تربیتی شهر تهران قدردانی شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا